Tadaa! Hierbij delen wij onze eerste gastblog. Met gastblogs zullen wij onze samenwerkingspartners aan jullie voorstellen, doe er je voordeel mee want het zijn stuk voor stuk toppers! 

 

Een expert als ceremoniemeester, dat lijkt ons een goed idee! Kirsten van der Winden is zo’n professional en vertelt je graag wat de taken van een ceremoniemeester zijn. Dan weet je daarna misschien wie je kan kiezen als jullie ceremoniemeester. Dus pak pen en papier (of ctrl C 😉) en doe er je voordeel mee!

Hi ik ben dus Kirsten, als professionele ceremoniemeester weet ik inmiddels veel tips en tricks voor een onbezorgde bruiloft, hierbij deel ik graag een paar van mijn gouden tips!

De laatste check

Het is erg belangrijk om in de laatste week voor de bruiloft nog even contact op te nemen met alle leveranciers. Op deze manier zorg je ervoor dat de gemaakte afspraken voor iedereen duidelijk zijn en voorkom je open eindjes. Ook is het voor de leveranciers fijn om even contact te hebben met de ceremoniemeester, zodat zij weten bij wie ze moeten zijn mochten er nog problemen komen.

Aanspreekpunt voorafgaand en op jullie bruiloft

Als bruidspaar moeten jullie in de laatste week voorafgaand aan de bruiloft alleen nog maar genieten. Geen stress en zorgen, laat dat maar aan je ceremoniemeester over! Om ervoor te zorgen dat jullie ook optimaal naar jullie dag kunnen toeleven, kunnen alle gasten die nog vragen hebben deze stellen aan jullie ceremoniemeester. De ceremoniemeester dient van alles op de hoogte te zijn, zodat hij/zij alle vragen kan beantwoorden. Ook op jullie grote dag is de ceremoniemeester de aangewezen persoon voor vragen van de gasten of leveranciers.

Draaiboek maken en bijhouden

De ceremoniemeester is verantwoordelijk voor het draaiboek van jullie bruiloft. In het draaiboek staat een tijdsplanning voor de dag, leverancierslijst met gegevens en eventuele andere belangrijke informatie. In eerste instantie wordt het draaiboek gemaakt door het bruidspaar zelf en in de laatste weken overgedragen aan de ceremoniemeester. De ceremoniemeester kan deze nog aanvullen met speeches of andere verrassingen waarvan het bruidspaar niets af weet.

Op de dag zelf houdt hij/zij deze ook bij en zorgt dat het tijdschema wordt opgevolgd. Het is vooral belangrijk dat jullie als bruidspaar ook voldoende rust krijgen tussendoor. Zorg er daarom altijd voor dat je planning niet te strak is en je ruimte hebt voor dingen om wat uit te lopen.
 

Nooduitrusting

Een ongeluk zit in een klein hoekje. De ceremoniemeester is overal op voorbereid en zorgt voor een nooduitrusting. Meestal zitten de volgende dingen in een noodtas:

  • Bride & Shine cleaner om eventuele vlekken uit de jurk te krijgen
  • Naaisetje
  • Extra panty
  • Veiligheidsspeld
  • Smintjes
  • Parfum (uiteraard wel dezelfde als de parfum die je al draagt)
  • Deodorant
  • Tandenstokers
  • Nagelvijl
  • Topcoat (niet alleen voor je nagels, maar ook handig voor ladders in je panty)
  • Borstel/kam
  • Elastiekjes
  • Haarspeldjes
  • Haarlak
  • Make-up remover
  • Wattenstaafjes
  • Vochtige doekjes (lang leve snoetenpoetsers)
  • Lippenstift
  • Klein spiegeltje
  • Paracetamol
  • Platte schoenen (mocht je echt niet meer kunnen)
  • (Blaren)pleisters
  • Tissues
  • Maandverband/tampons
  • Telefoonoplader
  • Oogdruppels
  • Lenzenvloeistof (mocht je lenzen dragen)
  • Paraplu
  • Zonnebrand
  • Flesje water
  • Muggenspray (voor als jullie alles buiten hebben)

Verantwoordelijke voor de cadeaus

Bij een bruiloft horen ook cadeaus. Hoe fijn is het als jullie niet heel de avond de enveloppendoos in de gaten hoeven te houden. Of dat je aan het einde van de avond niet meer hoeft na te denken aan hoe je al die cadeaus naar je kamer moet brengen. De ceremoniemeester zorgt, terwijl jullie aan het feesten zijn, dat alle cadeaus op jullie kamer komen en de enveloppendoos veilig wordt gesteld. Zo kunnen jullie gelijk na de bruiloft beginnen met cadeaus uitpakken!

Nog op zoek naar een ceremoniemeester?

Hebben jullie geen idee wie jullie ceremoniemeester kan zijn? Of willen jullie dit liever overdragen aan een professional? Ik help jullie graag! Neem vrijblijvend contact met mij op om te kijken wat ik voor jullie kan betekenen. Ik zorg ervoor dat jullie onbezorgd kunnen genieten!

Liefs,
Kirsten van der Winden